09:00-09:30 | Registrering + kaffe/te | ||
09:30-10:00 | Informasjon + Velkommen (UBO) – Bienvenidos (José María Izquierdo) – Bienvenus (Ingvild Nielsen) – Willkommen (Andrea Vaske) | ||
10:00-10:45 | Felles foredrag: Fremmedspråk – det store og lille faget. Kirsti Birgitte Furre [Læreplangruppen] | ||
10:45-11:00 | Pause | ||
11:00-11:45 | Panel: Fagfornyelsen, prinsipper, innhold og utfordringer. Hva vil fagfornyelsen bety for fremmedspråkene? Anita Nyberg (fransk), Kirsti Birgitte Furre (spansk), Berit Blå (tysk). [Læreplangruppen] | ||
11:45-12:30 | Lunsj | ||
12:30-13:00 | Fransk
Une voix francophone en Amérique. Rodney Saint-Éloi (Montréal) |
Spansk
Evaluación de lengua extranjera en Noruega y en Europa. Gabriele Leguina-Morel (Frederik II vgs) y Elisa Muñoz Bernáldez (Halden vgs) |
Tysk
Zurück in die Zukunft: Was Referenzrahmen und LK06 mit der aktuellen Fagfornyelse zu tun haben. Heike Speitz, professor i språkdidaktikk, (USN) |
13:00-13:05 | Pause | ||
13:05-13:35 | Fransk
La poésie en classe de FLE. Rodney Saint-Éloi (Montréal) |
Spansk
Faglighet eller tverrfaglighet? Ja, takk, begge deler!. Debora Carrai (ILS, UiO) |
Tysk
1 Kompetenzziele konkreter machen – mit Hilfe des Referenzrahmens und anhand von Unterrichtsbeispielen samt Beurteilung. Heike Speitz, professor i språkdidaktikk, (USN) |
13:35-14:05 | Pause | ||
14:05-14:35 | Fransk
Teachmeet. La parole est libre. Solena Pradayrol (Fremmedspråksenteret) |
Spansk
El uso didáctico de Kahoots en la clase de ELE en Noruega, algunos ejemplos. Manuel Berrocal (Møglestu vgs) |
Tysk
2 Kompetenzziele konkreter machen – mit Hilfe des Referenzrahmens und anhand von Unterrichtsbeispielen samt Beurteilung. Heike Speitz, professor i språkdidaktikk, (USN) |
14:35-14:50 | Pause | ||
14:50-15:30 | Felles tema. Presentasjon av iLcompetition i Norge (http://ilcompetition.com/). David Sundell (Kristiansand Katedralskole Gimle) | ||
15:30-16:00 | Avslutning og vinlotteri |